Donderdag 20 september 2018, Santa Barbara.

20 september 2018 - Santa Barbara, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we een rust(ige)dag gepland. We staan op ons gemakje op en lopen om kwart over negen naar de ontbijtzaal. Dat is hier in Amerika, tenminste in de hotels waar wij zijn, meer een kantine idee als een ontbijtzaal. Maar goed, er is koffie en brood dus we kunnen drinken en eten. (Ze hadden ook melk en jus en croissants en yoghurt en jam😃 en meer)

We houden onze ochtendmeeting (wat we gaan doen vandaag) en besluiten om eerst maar even maar het strand te rijden en daar verdere plannen te maken. Gister dachten we dat het een korte wandeling zou zijn naar het strand maar vandaag blijkt het meer dan 2 uur lopen te zijn dusssss dat gaan we maar niet doen nie. Daardoor komt het autoloze dagje er ook niet van. We stappen in en rijden naar de kust. Het is nog niet druk op het strand. We lopen een klein stukje en gaan dan zitten en kijken rond. Heerlijk die rust, lekker de zon, koel het briesje... need I tell more?

Na een uurtje gaan we richting Stearn’s wharf. Hier wandelen we wat rond en eten een sandwich met krabsalade, coleslaw and onionrings. We lopen de wharf af en gaan richting de haven. Hier heb je zo’n algemeen drinkwater dingetje waar als je op een knop drukt water in een straaltje naar boven spuit. Ik zie een vogel erop zitten en allemaal in het gaatje waar het water uitkomt met z’n snaveltje pikken. Langzaam loop ik er naar toe en druk de knop in. De vogel blijft zitten en drinkt gulzig van het stromende water! Hij is me eeuwig, of in ieder geval vandaag, dankbaar. We bekijken de boten en bootjes en slenteren terug naar de auto.

We doen boodschappen en terug bij the sandpiper lodge gaan we nog even zwemmen en heerlijk in de namiddagzon zitten.

Het was weer een mooie dag!

Helaas is de WiFi hier zo traag dat ik gister en vandaag ook geen foto’s  en filmpjes kan plaatsen, die komen er morgen bij (hoop ik).😊

1. Patrick:
    21 september 2018
    Wat een mooi vakantie hebben jullie mooie foto.s geniet ervan 🤠👍🌞