Vrijdag 14 september, Mirror Lake....

14 september 2018 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

De laatste dag in de Gold Country Lodge begon wat minder.

Het ontbijt was wel heeel beperkt vandaag, geen brood om te roosteren, alleen wat bevroren kleine bagels, cereals maar wel koffie en juice.

Op mijn (Peter) vraag of er toevallig nog brood was antwoordde onze enigszins onverschillige gastheer/farmer: ‘sorry, the bread guy didn’t show up, they closed the road’ en hij ging verder met waar hij mee bezig was.

José probeerde de bagels uit, die vond ze duidelijk niet zo lekker, twee kleine bagels was méér dan genoeg.

De tv stond aan op het nieuws en we zagen beelden van de storm die inmiddels de kust van North and South Carolina had bereikt. Ik zei ‘Wow, what a mess overthere’, onze gastheer beperkte zich tot: ‘this is nothing, they’ve seen worse, in a storm like that, we used to party in Florida’. Tja, tis maar wat je gewend bent, ik denk niet dat de mensen daar hetzelfde gevoel hebben.

Even later vertrokken we voor de laatste keer naar Yosemite, onze bedoeling was nog een paar korte wandelingen te maken en wat foto’s te nemen. Eerst maar een bakkie gedaan en een brooike gegeten toen we er waren en vervolgens op de bus gestapt. José sprak met me af dat we voor de terugweg naar de parkeerplaats ZEKER DE BUS zouden nemen en niet weer een heel eind terug gingen lopen, ik wist waar ik aan toe was. We zijn naar halte 17 gegaan, naar Mirror Lake, waarin de Half Dome gespiegeld zou worden in het zonlicht.. toch een mooi stukkie door het bos gewandeld, maar bij het ‘meer’ aangekomen bleek het op dit moment een droge fata morgana. Geen water meer te bekennen, evengoed mooi om te zien maar van een meer was geen sprake. Toch nog een mooie wandeling eromheen gemaakt, reeën gezien en vervolgens in de bus gestapt. Geen bergleeuw te bekennen terwijl dit toch de habitat van die beesten moest zijn, ik denk dat ze een ander meer hebben opgezocht.

Eigenlijk kwamen we tot de conclusie dat het voor nu mooi was geweest met de hikes enzo, dus we besloten terug te gaan, onderweg nog lekker gegeten bij Buck Meadow en nu de laatste avond in onze lodge..

Morgen op weg naar een nieuw avontuur, nu in San Francisco!