Vrijdag 21 september 2018, op naar Barstow California!

21 september 2018 - Barstow, California, Verenigde Staten

Vandaag is het weer een reisdagje. Een rit van 330 km naar Barstow California. Hoewel we er nog liever niet aan denken zijn we nu echt op de terugweg naar Las Vegas van waar we maandag vertrekken richting huis.

We vertrekken om kwart voor 10 nadat we ontbeten hebben en de tank volgegooid met benzine. Dit is meteen onze duurste tankbeurt hier in Amerika: 40 dollar. Omgerekend € 34,02..  en dan is ie echt vol hè! Maar benzine is dan ook een van de weinige dingen wat hier goedkoop is.

We rijden highway 101 op richting Los Angeles. Het is al druk op de weg maar naarmate we dichterbij LA komen wordt het alsmaar drukker. Een vijf of soms wel zesbaansautosnelweg vol met auto’s. En dan dezelfde zoals wij hebben, een ford focus, maar ook combinaties van een 4 bij 4(ford F250 bijvoorbeeld) met daarachter een enorme caravan.. de totale combinatie is zo groot en hoog als een vrachtwagen. En die caravan is nog uit te schuiven ook.. gigantisch gewoon.

Vlakbij LA is de meest linkse rijbaan alleen voor auto’s met 2 of meer mensen erin. Aha! Daar horen wij ook bij en we maken gebruik van deze rijbaan. Dan valt ook pas op hoeveel auto’s maar 1 persoon vervoeren want op deze rijbaan waar wij rijden is het helemaal niet druk. Wanneer je hier gaat rijden als je alleen in de auto zit dan riskeer je een boete van $314,00. Dit staat in bordjes langs de weg. Ook mag je hier links en rechts inhalen en dit gebeurt dan ook regelmatig. Wanneer we ingehaald worden door een motor zegt Peter dat deze al de hele tijd achter ons rijdt.. deze heeft het of niet begrepen of de bordjes niet gezien of...

We rijden lekker door en net voor Barstow komen we in een file terecht. Het gaat maar heel erg langzaam en na 10 minuten zien we wat de file veroorzaakt, een ongeluk. Er zijn wel 6 auto’s bij betrokken, de politie is al ter plaatse zo ook de auto ambulance. Zo te zien alleen blikschade..

We rijden Barstow in en ons travelbirdje heeft weer moeite met het vinden van het adres, maar wij hebben onze telefoons nog en met Google maps komen we bij the California Inn, ons slaapadres voor vannacht en morgennacht. We stappen uit en wow.... wat is het ontzettend warm hier. 100 graden! Fahrenheit dat wel maar dat is ook erg warm..

We checken in, pakken de auto uit, gaan naar de kamer en zetten meteen de airco aan, vullen de koelkast, doen de zwemkleding aan en gaan zwemmen. Gisteren was het water in het zwembad warm en in deze hitte verwachten we hetzelfde. Maar het zwemwater is heerlijk koel! En gek, maar wij zijn de enige die er gebruik van maken. Een soort van privé bad hebben we, met uitzicht op de bergen!

Na het zwemfestijn gaan we op zoek naar een restaurant. We lopen het hotel uit en zien al een mooi Italiaans restaurant. Hier gaan we naar binnen, het ziet er erg gezellig uit met lampen in de Italiaanse kleuren en mooie zitjes.

We bestellen een flesje Lambrusco en ons eten en na een salade komt de pasta. Jemig wat een vol bord... voor het eerst krijg ik het niet op.... niet eens voor de helft... we nemen wat over is, zoals alle Amerikanen doen, mee in een box.  Geen flauw idee wanneer we het op gaan eten maar laten staan vond ik ook zonde.😜

1. Arna en Willem Murray:
    22 september 2018
    Wat hebben jullie het leuk en wat een avontuur zeg. Geniet nog maar van jullie laatste dagen huwelijks reis. Gr Arna en Willem.
  2. Alette:
    22 september 2018
    Maandag alweer naar huis?! Wat is dat snek gegaan... nog heel veel plezier!