Zondag 23 september 2018

23 september 2018 - Boulder City, Nevada, Verenigde Staten

Aan alle leuke dingen komt helaas ook een eind... het is vandaag de laatste dag in Amerika voor ons. Er staat een rit van 270 km op het program duur ongeveer 2,5 uur. We gaan naar Boulder City en logeren in the Hoover Dam Lodge. We hebben dus alle tijd. Zo’n laatste dag is altijd raar... er komt een soort van heimwee over ons heen, we blikken terug en kijken elkaar aan en knikken allebei bevestigend... we gaan terug met een hart vol mooie, fantastische, geweldige, ontroerende herinneringen. En zo is het maar net!😉

We ontbijten op ons gemak en eenmaal terug op de kamer pakken we onze koffers in, pakken alles weer in de auto en rijden aan.

Het is weer ontzettend warm vandaag en de airco draait op volle toeren. Het landschap om ons heen is bruin, met kleine groene struikjes en verder niks alleen 1 lange snelweg er door heen. In de vuurt van Las Vegas wordt het wat drukker maar op de afslag naar Boulder City zijn we de enige.

Als we om 13 uur gaan lunchen is het 111 graden Fahrenheit. We lopen na de

Iunch wat rond en ik ben blij als we weer in de auto zitten en de airco aankan. Normaal vind ik warm weer helemaal niet erg maar dit is echt tè! Zo warm is het nog niet geweest in de tijd dat wij hier waren. We kunnen pas om 16 uur inchecken dus we rijden naar het historisch centrum van Boulder City. Het is een mooi stadje. We zijn er in het begin van onze vakantie al doorheen gereden dus het rondje is echt af nu. We lopen in de bloedhitte een stukje en gaan zoveel mogelijk winkels binnen. We kopen een sjorbandje voor mijn koffer want we denken dat deze niet meer dicht kan.. er gaat meer mee terug dan heen...

Dan lopen we langs een kledingwinkel en in de etalage hangt een mooie tuniek. Ga maar even naar binnen zegt Peter. Meer voor de airco als voor iets te kopen. Er is een alleraardigste verkoopster en begint meteen te vertellen dat al de spulletjes die zij verkoopt allemaal in Amerika gemaakt zijn dus van hele goede kwaliteit. Ik kijk op de prijskaartjes en het zijn geen outlet prijzen hier. Maar we, lees Peter, kopen een mooi Amerikaans kwaliteits shirt voor mij.😀

Dan lopen we langs het politiebureau en wat opvalt is dat ze echt heel veel verschillende auto’s hebben. Iedere politieman zijn eigen merk..

We komen bij een “antiekwinkel” en ook hier gaan we naar binnen. Deze winkel staat echt prop en propvol met spulletjes. Lp’s cd’s, dvd’s, theekopjes, glazen, sieraden, beelden, jassen, laarzen, fototoestellen, coca cola flesjes, borden, lampen, cowboyhoeden, riemen, kandelaars, schilderijen, zadels, teugels, foto’s  je kunt het zo gek niet bedenken.

Ik zie een schilderij met daarop een Indiaan en een tekst die begint met the great spirit... dit doet me denken aan onze gids Jerry van de Hummer. Hij had het ook over de great spirit. Ik roep Peet, want hij is ergens anders in de winkel, en nog eens en nog eens en dan eindelijk komt ie. Ik zeg: “kijk daar eens op dat schilderij...” En meteen is Peet Jerry en imiteert hem moeiteloos😂. Dan zegt ie: “Joosje... kom eens mee, kom eens mee kijken wat ik gezien heb.” En hij neemt me mee naar het volgende hok. “Kijk eens...!! Een echte Samsonite!... en voor maar $30,00!”

“We kunnen toch alles in onze koffers kwijt?”

“Nee, dat gaat denk ik toch niet... het is een èchte Samsonite hè, en hij ziet er nog goed uit... en voor $30,00...”

Peet is helemaal weg van de antieke koffer en hij koopt hem🤣. Helemaal in zijn sas loopt ie er mee naar buiten.

We stappen weer in de auto en rijden in 10 minuten naar ons hotel. Deze keer is het echt mega groot! En het ziet er allemaal gelikt uit. Wel staan er op de begane grond weer ontelbare gokkasten, maar we denken dat dit in de buurt van las Vegas normaal is. We zitten op de 10e verdieping en gaan met de lift naar boven. Uitzicht op lake mead en het zwembad. Als we onze koffers hebben gehaald kleden we ons om en gaan nog even het zwembad in, daarna in het bubbelbad en weer afkoelen in het heerlijk frisse zwembad.

Als we dan op een zonnebed liggen, eerder een schaduwbed want de zon kan niet meer bij het zwembad komen, voelt de wind als een warme föhn. Dat is een aparte gewaarwording.

We gaan weer terug naar boven, kleden weer om, en weer naar beneden om een hapje te eten. Na ons diner lopen we een rondje door de gokhal. We lopen een kwartier rond en dan gaan we naar onze kamer. Een verhaal schrijven voor ons blog en dan slapen. Morgen een lange reisdag naar huis! 😊

1. Kittie:
    24 september 2018
    Het was leuk om te lezen, voor nu een hele goede reis terug!
  2. Wendy Kimenai:
    24 september 2018
    Leuke verhalen! En fijne en veilige terug reis...
  3. H G M M Ijpelaar:
    Goede thuisreis en bedankt voor alle mooie verhalen. Groetjes Jeanne en Henk.🌹
  4. Mariette:
    24 september 2018
    Elke dag genoten van jullie mooie verhalen. Goede terugreis luitjes !!!
    XX Mariette
  5. Patrick:
    24 september 2018
    Goede reis tot binnen kort🤠👍
  6. Arna en Willem Murray:
    24 september 2018
    Goede vlucht terug , en ik denk dat wij ook maar eens gaan sparen voor een soort gelijke reis wauw dat lijkt mij wel wat.
  7. Alette:
    Goeie reis!!
  8. Ton en Ingrid:
    24 september 2018
    Goede reis terug, en wij zullen de verhalen ook missen!!
  9. Tiny:
    24 september 2018
    Kom veilig thuis...en Bruno wacht op julli✈️🎺🐾🐶🙋‍♀️
  10. Cornelie:
    Goede reis!