Vervolg maandag 3 september

4 september 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We moesten lang wachten voor we in konden checken.. maar om 10.24 uur mochten we naar het vliegtuig wat eigenlijk om 10.30 uur zou vertrekken.. boarding pass stond op de telefoon, onder het scanapparaat en ja hoor!! Ik was speciaal geslecteerd voor een extra veiligheidscheck. Dusss handbagage open, weer schoenen uit, je wordt helemaal gefouilleerd, e-reader en IPad uit hun hoesjes, hier gaat ze met een soort papiertje overheen, dat gaat in de computer en alles was oké :-)

Ook gaat ze met zo’n papiertje langs je broekrand en over je handen. Dit gaat ook weer in de computer en ook dit was goed.

Het is nu 11.55 uur en we krijgen een drankje aangeboden. Peet zit aan de rum-cola en ik een wijntje 😳 tis tenslotte vakaaansie😃

De vlucht verloopt verder erg rustig. We kregen genoeg te eten en te drinken en hadden keuze uit heel veel films die we konden kijken. Maar na 8,5 uur vliegen was het wel genoeg. Op de luchthaven van Detroit kregen we weer een veiligheidscheck, wat we komen doen, waar we naar toe gaan, hoelang we blijven..

Koffers ophalen en weer inleveren en dan weer door de douane. Schoenen uit elektronica groter dan je telefoon uit je handbagage en weer door zo’n poortje. Om 16.00 uur vertrekt ons vliegtuig die er bijna. 4 uur over gaat doen en als we in Las Vegas aankomen zal het zo rond half 6 zijn... we hebben zeg maar een hele lange maandag...

Ook in dit vliegtuig kun je films kijken maar bij mij lukt het niet. Mijn lijf wil slapen maar buiten is het nog hartstikke licht. Zo raar.. Ik slaap wel wat in het vliegtuig en we landen keurig op tijd in Las Vegas.

Bagage opgehaald en naar de autoverhuur. We kiezen een ford focus uit. En we huren ook een navigatie met WiFi erop, dat lijkt ons wel handig en de mevrouw van de verhuur raadt ons dat ook aan. Het kost wel wat maar dan heb je ook wat denken wij.

We gaan meteen rijden en ik probeer de navigatie op te starten. Zoek hotels in de buurt. Dit lukt ware het niet dat het de hotels in de stad Berlijn zijn... ook een prachtige stad maar niet echt handig als je aan de andere kant van de wereld zit. Ik probeer van alles maar niets lukt en Peet rijdt door en we rijden Las Vegas uit... dit is niet de bedoeling en ook niet fijn. We zijn allebei moe en licht geïrriteerd en in staat de navigatie uit het raam te gooien. We parkeren de auto even en Peter probeert het maar ook hem lukt het niet. We bellen de hulplijn. Zij weten het ook niet. Ze gaan terugbellen. Oké... maar wij willen graag naar ons hotel. Nu blijkt al meteen dat de mevrouw van de autoverhuur gelijk heeft en het ontzettend handig is dat er ook WiFi op dit ding zit. Lang leve Google Maps!! Deze brengt ons in 20 minuten naar hotel Circus Circus en dat is het ook.

We checken in en gaan naar onze kamer.

Om snel aan het tijdverschil te wennen gaan we nog een rondje lopen en proberen nog wat te eten. Ook in het hotel zijn enorm veel gokkasten. In het hoekje waar het meeste geldgerinkel vandaan komt beproeven wij ook ons geluk maar helaas.. 😩

Om 22.00 uur gaan we toch maar slapen we zijn bekaf.

Het is nu kwart voor 3 in de ochtend hier en we zijn allebei klaarwakker. Mooie gelegenheid om dit verhaal te typen!😃

1. Kittie:
    4 september 2018
    Ha ha! Geweldig om zo op de hoogte te blijven! Maar wat een reis! Hopelijk nu lekker uitgerust en op naar het volgende verslag. 😘
  2. H G M M Ijpelaar:
    4 september 2018
    Veel plezier daar, je kunt wel zeggen dat het avontuur is begonnen.
  3. Rietje:
    4 september 2018
    Zorg maar goed voor elkaar !! Er komt nog veel op je af !!!
  4. Patrick:
    4 september 2018
    Kei leuk om jullie reis verhalen te kunnen lezen geniet van jullie avontuur in dat grote Amerika ik ben benieuwd naar wat we nog meer kunnen lezen groetjes angelie en natuurlijk ook van Patrick en danique
  5. Cornelie:
    4 september 2018
    Vakantie begonnen! Veel plezier! En leuk dat wij mee mogen genieten....!
  6. Claudia:
    5 september 2018
    Veel plezier, je kijkt je ogen uit daar! Al in de achtbaan geweest in Circus Circus?
    Groetjes!