Dinsdag 5 september 2018 Las Vegas

4 september 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Na alweer een kort nachtje werden we om kwart voor 8 wakker. Opgestaan, gedoucht en om half 10 liepen we op “the strip”. Zelfs zo vroeg in de ochtend zitten er al mensen achter de gokkasten. Sommige voor zich uit turend naar het scherm wat op sommige kasten niets anders laat zien dan zevens en het woordje bar... om het nog wat leuker te maken (denk ik) hebben ze sommige zevens rood gemaakt, of wit of zwart en soms 2 of 3 keer het woordje bar onder elkaar. En als je dan geluk hebt en je hebt van iets 3 dezelfde op een rij dan begint die kast geld te spugen! Dat is wel gaaf! Dit is ook het enige spel waar ik iets van begrijp als het zo gaat zoals hier boven beschreven.

Sommige mensen zitten verveeld onderuit gezakt, vinger bij de knop en in de andere hand een sigaret. Ja, want in het casino mag je roken...

Wij hebben maar een paar mensen gezien / gehoord die echt blij waren en dus ook veel fiches kregen bij een of andere tafel.

Na het vooral horen van die blije mensen kreeg Peter ook zin om geld in zo’n kast te gooien. Hij dacht laat ik eens een lekker bedragje doen en stopt 10 dollar in de kast. Zo een die ik begrijp. Hij krijgt 10 credits en drukt op een knop. HOPPAAA!! 💰💵 katsching! 2 punten gescoord en hij drukt op een knop dat zijn winst afgedrukt wordt naar een bonnetje. Dit is $2,00... 🤩

Je kunt het maar binnen hebben. Er staan nog 9 credits maar geen van de knoppen werkt meer. Peet stopt z’n winst weer in de kast en deze zegt nog net geen dankjewel of barst in lachen uit want er kan niet meer gespeeld worden. 😂😂 Hij drukt / slaat op alle knoppen die er zijn maar er gebeurt niets. Jammerrrrrr.

Ik probeer het ook met 10 dollar en heb iets langer plezier met spelen maar ook ik ben ze kwijt.

Er zijn mooie en minder mooie hotels hier. In totaal langs de strip wel 62000 hotelkamers. Het ziet er  in sommige hotels allemaal prachtig uit...  In hotel Wynn zijn overal verse bloemen, in bollen aan het plafond, in perkjes langs de marmeren paden. In Venetian kun je met een gondel door een kanaaltje door het hotel varen, in Flamingo heb je een tuin met echte flamingo’s en eenden en koi’s. Hotel Paris is gebouwd om de Eiffeltoren. Je kijkt je ogen uit.

We hebben ons prima vermaakt vandaag in Vegas maar het was lang genoeg. Morgen op naar Flagstaff!